CINTA

Lately, hidup dikelilingi dengan orang yang ada kaitan ngan CINTA, ada yang baru nak bercinta, ada yang mencintai dalam diam, ada yang dalam dilema cinta dan ada jugak yang baru putus cinta. Untuk sahabat yang sedang bercinta, semoga dilayarkan bahtera cinta hingga ke akhirnya. Bagi yang mencintai dalam diam, itu adalah yang terbaik andai belum bersedia untuk berterus terang. 


Buat yang berada dalam dilema cinta, ambil masa untuk saling mengenali dan yang terbaik, kembali kepadaNya, beristikharahlah. Jangan bersedih buat sahabat yang putus cinta, pasti Allah sediakan yang lebih baik untuk kamu dan dia. Apa pun yang berlaku, diri ini tetap mendoakan yang terbaik buat sahabat-sahabat...tapi ingatlah suka, sayang dan cinta adalah berbeza...


Ya Allah...
Jika aku ditakdirkan jatuh cinta...
cintakanlah aku pada seseorang...
Yang melabuhkan cintanya padaMu...
Agar bertambah kekuatan untuk menyintaiMu...

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati...
Izinkan aku menyentuh hati seseorang yg hatinya 
terpaut padamu...
Agar tak terjatuh aku ke dalam jurang nafsu...


Ya Rabbana...
Jika aku jatuh hati...
Jagalah hatiku padanya...
Agar tak berpaling daripada hatiMu....

No comments:

Post a Comment